مفاهیم اولیه انیمیشن چیزی نیست که به تنهایی در آموزش افتر افکت که آموزش خود این نرم افزار به شمار میرود باشد. شما در دوره آموزش افترافکت فقط با قابلیت های خود این نرم افزار مواجه میشوید ولی در این مطلب آموزشی نرم افزار افترافکت میخواهیم به معرفی مفاهیم اساسی و پایه ای انیمیشن در این نرم افزار بپردازیم.

ممکن است افترافکت CC مانند یک برنامه پیچیده به نظر برسد ، اما اگر برخی از مفاهیم اساسی را درک کنید ، می توانید طیف وسیعی از سبک های متحرک را با استفاده از نرم افزار انیمیشن سه بعدی ، موشن گرافیک و انیمیشن Adobe ایجاد کنید.

Adobe Creative Cloud را دریافت کنید
در این مقاله ، ما با اصول شروع می کنیم و برخی از نکات کلیدی را برای تحریک افتر افکت دنبال می کنیم. و برای نکات کاربردی و الهام از طراحی ، افراد مبتدی ، متوسط ​​و متخصص همچنین از داشتن سایر نمرات عالی بعد از اثرات اطمینان حاصل می کنند.

01. وارد کردن پرونده ها از فتوشاپ
بعد از جلوه ها اجازه می دهید فایل های فتوشاپ به بافت شما اضافه شوند. هنگامی که این پرونده ها را به یک پروژه وارد می کنید ، لایه ها خصوصیات جداگانه خود را حفظ می کنند – فقط آنها را به یک کامپ بکشید و این انیمیشن در جدول زمانی ظاهر می شود.

02. از قاب استفاده کنید
از ویژگی موقعیت برای جابجایی عنصر بین فریم های کلیدی استفاده کنید [برای بزرگنمایی این تصویر از فلش سمت راست بالا کلیک کنید]

از ویژگی موقعیت برای جابجایی عنصر بین فریم های کلیدی استفاده کنید [برای بزرگنمایی این تصویر از پیکان راست کلیک کنید]
با کلیک بر روی مثلث کنار Transform موقعیت ، مقیاس ، چرخش و موارد دیگر نشان داده می شود. هر یک از این جنبه ها کفرام است. مکانی در جدول زمانی که نشان دهنده آغاز یا پایان مهاجرت است. برای افزودن قاب ، ویژگی مورد نظر برای تغییر را انتخاب کرده و Next را روی جدول زمانی کلیک کنید.

فیلم های پیشنهادی برای شما …

به عنوان مثال ، موقعیت را می توان با کشیدن آن در کنار کامپایم از یک فریم کلیدی به دیگری تغییر داد. وقتی انیمیشن را بازی می کنید ، مسیری را که ایجاد کرده اید طی می کند.

03. با استفاده از نرمش ، انتقال ها را صاف کنید
با تسریع یا تسریع موقت حرکت ، به راحتی در بین قاب های کافئین پهن تر به نظر می رسد. برای افزودن انعطاف پذیری ، منوی Frame Assistant را در زیر Animation پیدا کنید. KG با کاهش عنصر در دو طرف قاب ، نام را به راحتی ساده می کند.

04. نقاط لنگر را تنظیم کنید
نقاط لنگر را تنظیم کنید تا اطمینان حاصل شود که قطعات جداگانه نسبت به یکدیگر می چرخند [برای بزرگنمایی این تصویر روی فلش در بالا سمت راست کلیک کنید]

نقاط لنگر را تنظیم کنید تا اطمینان حاصل شود که قطعات جداگانه نسبت به یکدیگر می چرخند [برای بزرگنمایی این تصویر روی فلش در بالا سمت راست کلیک کنید]
والدین انتقال از یک لایه به لایه دیگر را تطبیق می دهند. به عنوان مثال ، چرخ اتومبیل لایه کودک بدنه ماشین است که والدین است. در این حالت ، هر زمان که ماشین رانده ، چرخانده یا کوچک شد ، چرخ با آن همراه می شود.

برای تعیین روابط والدین / کودک ، ابتدا اطمینان حاصل کنید که نقاط لنگر شما به درستی متصل شده اند. به آن مانند اسکلت یک شکل فکر کنید – چین ها چیست؟ وقتی چیزی چرخید ، به کجا تبدیل می شود؟ نقطه لنگر را بکشید تا موقعیت آن تغییر کند.

05. به عناصر متصل شوید
بر روی عنصر کودک (مارپیچ) کلیک کنید و نماد را به سمت والد خود بکشید [برای بزرگنمایی این تصویر روی فلش بالا سمت راست کلیک کنید]

بر روی عنصر کودک (مارپیچ) کلیک کنید و نماد را به سمت والد خود بکشید [برای بزرگنمایی این تصویر روی فلش بالا سمت راست کلیک کنید]
پس از برطرف شدن این نقاط ، عنصر فرزند مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی نماد مارپیچ زیر Parent کلیک کنید. پس از آن ، آن را به عنصر اصلی بکشید و رها کنید – این دو اکنون جفت شده اند و هر تغییری که ایجاد کنید بر روی هر دو قسمت عنصر جدید شما تأثیر می گذارد.

06. حرکت را اضافه کنید
با استفاده از پین های عروسکی حرکات را به قسمت های مختلف تصویر اختصاص دهید [برای بزرگنمایی این تصویر روی پیکان سمت راست بالا کلیک کنید]

با استفاده از پین های عروسکی حرکات را به قسمت های مختلف تصویر اختصاص دهید [برای بزرگنمایی این تصویر روی پیکان راست کلیک کنید]
تبلیغات
عروسک سازی حرکت طبیعی را افزایش داده است. به عنوان مثال ، با قرار دادن بعضی سنجاق ها ، مار می تواند سر خود را فشار دهد.

ابتدا روی مثلث کنار جلوه ها کلیک کنید و Puppet را انتخاب کنید. در زیر این ، مش 1 را مشاهده خواهید کرد. روی مثلث کنار آن کلیک کنید تا منوی Defform ظاهر شود. اکنون می توانید بر روی مناطقی که می خواهید پین های عروسکی اضافه کنید کلیک کنید – می توانید آزمایش کنید تا زمانی که جلوه مورد نظر خود را پیدا کنید.

بعد از اینکه پین ​​خود را حفظ کردید ، به جدول زمانی بروید و از ویژگی Transform برای کشیدن یا آسیب دیدن هر پین جداگانه استفاده کنید. مقاله عروسکی شما بدون مشکل اجرا خواهد شد.

07. انیمیشن خود را صادر کنید
نمونه متحرک خود را صادر کنید [برای بزرگنمایی این تصویر روی فلش سمت راست در بالا کلیک کنید]

نمونه متحرک خود را صادر کنید [برای بزرگنمایی این تصویر روی فلش سمت راست در بالا کلیک کنید]
هنگامی که از انیمیشن خود راضی بودید ، آن را صادر کنید. برای صادر کردن انیمیشن به یک فیلم ، به File> Export> Add to rendering rend بروید.

دیدگاه بگذارید