همانطور که می دانید، موارد زیادی از جمله رنگ ، فونت نوشته ، شکل، ابعاد و غیره در طراحی یک لوگوی مناسب نقش دارند و با انتخاب مناسب هر یک از آن ها می توانید اثربخشی لوگوی خود را در ذهن مخاطب افرایش دهید. در این مطلب از آموزش طراحی لوگو می خواهیم به شما نوع دیگری از لوگوها را معرفی کنیم کهکه با این آموزش طراحی لوگو انحصار بیشتری برای برند خود ایجاد کنید و آن آموزش طراحی لوگوی امضاست.  لوگوی امضا می تواند با داشتن یک طراحی جالب ، آرم شما را از سایرین متمایز کند. پس بیایید با هم این آموزش طراحی لوگو را شروع کنیم و نحوه طراحی لوگو را ببینیم.

 

طراحی لوگو امضا یک آرم است که فقط از نام شرکت در یک فونت تشکیل شده است و خود را به خوبی نشان می دهد. هیچ نمادی برای همراهی با همه چیز وجود ندارد. طریقه طراحی لوگو با توجه به هدف متفاوت است که در این آموزش طراحی لوگو به آن اشاره می کنیم اما در این روش طراحی لوگو، بیشتر اوقات از نام کامل استفاده می شود ، نه از اختصار یا مخفف نام. به عنوان مثالی برای این آموزش طراحی لوگو ، IKEA از آرم امضا چشم پوشی می کند زیرا نام کامل این شرکت Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd است. با این حال ، زنجیره لباس اسپانیایی ZARA یک شعار واضح است.

در این دوره طراحی لوگو یاد بگیرید که چرا باید لوگو امضا را انتخاب کنید؟
ممکن است بسیاری از مردم تعجب کنند که چرا باید فکر کنند که یک نشان امضا را روی یک نماد یا شعار مشترک قرار دهند. آیا به اندازه شعار امضا جلب توجه می کند؟ اگر می خواهید افراد نام شما را به خاطر بسپارند ، یک آرم امضا انتخاب کنید. این امر به ویژه درصورتی که شغل جدیدی داشته باشید و بخواهید خود را ارتقا دهید ، این امر صادق است. لازم به ذکر است که این نوع لوگو برای شرکت هایی با نام های نسبتاً کوتاه مناسب است و چگونگی طراحی لوگو آن حساس است.

هنگام ایجاد آرم خود چه نکاتی را در آموزش طراحی لوگو باید در نظر بگیرید
خط
اول از همه برای یادگیری طراحی لوگو توجه کنید که فونت مهمترین قسمت آرم امضای شماست. این باید ارزش های شما را از طریق ویژگی های بصری آنها نشان دهد. شما باید چیزی را انتخاب کنید که به خوبی شما را نشان دهد و توجه شما را جلب کند. در هنگام ایجاد لوگوی خود جرات کنید فونت های عجیب و غریب یا فونت های بسیار ساده را امتحان کنید. همچنین ، از قلم بیش از حد استفاده نکنید. خیالتان راحت است که در خیابانهای مختلف کاوش کنید. در صورت نیاز ، به مقاله ما درباره اشتباهات مکرر در انتخاب قلم برای آرم خود نگاهی بیندازید.

رنگ
گرچه فونتی که انتخاب می کنید مهم است ، نباید رنگ آرم امضای خود را فراموش کنید. طبق آموزش طراحی لوگو اغلب آرم شما با انتخاب سایه های مناسب توجه را به خود جلب می کند. برخلاف یک امضای واقعی ، نیازی به استفاده از رنگ سیاه یا آبی نیست. سایه های مختلف را امتحان کنید ، سپس سایه ای پیدا کنید که نشان دهنده آنچه شما انجام می دهید و ارزش های شما باشد. در صورت لزوم ، معنای رنگ ها را دریابید.

یک آرم اضافه کنید یا نه
مردم همیشه نمی توانند بدانند شما چه محصولات یا خدماتی را به نام یک شرکت ، به ویژه در مراحل اولیه یک شرکت ارائه می دهید. پس چرا به کمک اموزش درست كردن لوگو یک شعار یا کلمه کلیدی به شعار امضای خود اضافه نمی کنید؟ به عنوان مثال ، می توانید مرجع را به یک عکاس یا مسکن اضافه کنید. به این ترتیب ، افرادی که آرم شما را می بینند ، می دانند در کدام جایگاه قرار دارید.

فاصله
فاصله همچنین در آموزش طراحی لوگو امضا نقش دارد. برای ایجاد جلوه های مختلف می توانید فضای بین کاراکترها را کم یا زیاد کنید. اگر فکر نمی کنید مهم باشد ، دوباره طراحی آرم ZARA را در نظر بگیرید. در سال 2019 ، شرکت اسپانیایی آرم خود را دوباره طراحی کرد و نتیجه نهایی با فاصله بسیار کم بین حروف چشمگیر است.

خوانایی
با انتخاب هر کدام از فونت ها و یادگیری طراحی لوگو ، ضروری است که بتوانید به راحتی نام و یا آرم شرکت خود را بخوانید. اگر مردم قادر به خواندن آنچه در نگاه اول نوشته شده نیستند ، این نشان می دهد که شما قایق را از دست داده اید. هنگام ایجاد لوگوی خود ، به خاطر داشته باشید که آرم شما قبل از هر چیز باید قابل خواندن باشد. این اساس است.

چند نمونه از آرم های امضا در آموزش طراحی لوگو
فقط به این دلیل که شما انتخاب آرم امضا را دارید به این معنی نیست که تاثیری نخواهد داشت. در اینجا 3 نمونه معروف و بسیار موفق آرم امضا آورده شده است.

کوکاکولا

این شعاری است که نیازی به معرفی ندارد. چه کسی آرم کوکاکولا را با فونت قرمز خود نمی داند؟ این لوگو صد ساله نمونه کاملی از یک آرم امضا است که طی این سالها مجبور به اختراع مجدد خود نبوده است. برای تبلیغ محصولات خود جرات کنید نام خود را نشان دهید.

 

دیزنی

لوگوی کنونی دیزنی یک آرم امضا است. این شرکت آمریکایی در طول عمر خود دارای آرم های مختلفی بود که می توانید آن ها را در مطالب مختلف آموزش طراحی لوگو پیدا کنید، اما همانطور که سادگی اکنون مد شده است ، دیزنی قلعه نمادین خود را حذف کرد تا به آن نفوذ نهادی بیشتری دهد. موضوع مشترک بین نسخه ها قطعاً فونت ، امضای والت دیزنی است.

 

ژیلت

این یک آرم ساده است که کار می کند. تیم ژیلت برای آرم متمایز خود یک قلم ساده ، پررنگ و کمی مایل را انتخاب کرد. چرا وقتی می توانید به کمک آموزش طراحی لوگو آن را ساده کنید ، آن را نگه دارید؟ ژیلت همچنین از رنگ های مختلفی برای لوگوی خود استفاده می کند تا در هر محصولی ظاهر خوبی داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که چگونه “i” زاویه ای شبیه به طرف تیز تیغه دارد. آرم متمایز فضای زیادی برای شخصی سازی دقیق در اختیار شما قرار می دهد.

 

در پایان این آموزش طراحی لوگو ، امیدواریم که وقت خود را اختصاص دهید و در هنگام ایجاد لوگوی خود ، لوگو را امضا کنید. همانطور که دیدیم ، اگر می خواهید نام شرکت شما در بالای صفحه ظاهر شود ، باید از این نوع آرم استفاده شود.

دیدگاه بگذارید