هر محصولی جدا از اینکه چگونه کالایی است نیاز به بسته بندی دارد و میزان زیبایی و کیفیت این بسته بندی ها هرچه بیشتر باشد باعث جلب توجه و رضایت بیشتر مشتری خواهد شد. دوره های آموزش طراحی بسته بندی یکی از پر طرفدار ترین و جذاب ترین آموزش هایی است که در کسب و کار شما یا کار های روزمره بسیار کاربرد دارد.

در این جا ما مجموعه ای از نکات ارزشمند در زمینه ی طراحی بسته بندی که از زبان برخی از طراحان بزرگ است را برای شما جمع آوری کرده ایم .

بیایید با لیستی از نقش هایی که طراحان بسته بندی در زندگی روزمره آنها بازی می کنند شروع کنیم:

طراحی مفهوم: صرف نظر از نقش ، طراحان کارهای مفهومی را برای آن شروع می کنند. طراحی مفهومی می تواند از بسته بندی یا طراحی محصول گرفته تا مواردی مانند الگوی از پیش تعریف شده یا کارهای گرافیکی برای یک برند باشد.
مارک: ممکن است مارک خاصی از محصول وجود نداشته باشد. طراح بسته بندی محصول را جزئی جدایی ناپذیر از برند کلی می داند و بسته به ظاهر محصول یا مشتری ، آرم ، راهنمای سبک ، مفاهیم بسته بندی و موارد دیگر ایجاد می کند.
طراحی گرافیک: تمام کارهای گرافیکی که در طراحی بسته بندی نقش دارند. آرم ، طرح ، تصویر ، تایپوگرافی و غیره شاید لازم باشد طراحان به هر یک از این جنبه های فرایند طراحی کمک کنند.
طراحی فرم بسته بندی: این نیاز به دانش در صنعت دارد. طراحی الگو به معنای دانستن چگونگی کارکرد شی یا محصول (جعبه ، برچسب ، کیف ، نمایشگر و …) در دنیای واقعی و نحوه تولید آن است.
بیشتر و بیشتر … هیچ چیز دیگری در رابطه با این پرونده در بالا بحث نشده است. این می تواند از دانش رسانه تا ایجاد یک مارک ، محصول یا سایر رسانه های مرتبط با یک پروژه باشد. طراحان فقط در مورد شرح وظایف نیستند ، بلکه همه آنها در مورد مارک تجاری هستند.

“طراحی بسته های من معمولاً از ابتدا شروع می شود و من از ابتدا فکر می کنم ، و سپس من بچه طراحی را مانند خودم توسعه می دهم. من معمولاً روی پروژه هایی کار می کنم که صفحه های خالی هستند. اصول بصری ، مفهوم نام تجاری ، طراحی و پیاده سازی.

2 میلیون مورد اضافی ، قلم ها ، تصاویر و دارایی های خلاقانه فتوشاپ و ایلوستریتور
هزاران افزونه ، فونت ، عملکرد ، ایستگاه از پیش تنظیم ، تصاویر و موارد دیگر Photoshop & Illustrator را با شرکت های Envato Elements بارگیری کنید. دسترسی نامحدود به کتابخانه ای در حال رشد ، که میلیون ها دارایی خلاق و طراحی کننده در آن رشد می کند ، داشته باشید.

چه کسی به طراحان بسته بندی نیاز دارد؟
اگر یک شرکت یا مشتری بخواهد محصولی را ایجاد کند ، به احتمال زیاد در راه آماده سازی آن برای مصرف کننده ، به یک طراح بسته بندی نیاز دارد. بنابراین واقعاً ، اکثر آنها به طراحان بسته بندی نیاز دارند. هر فروشگاهی را که در آن وارد شده در نظر بگیرید: این فروشگاه پر از محصولات مختلف با انواع بسته بندی و برچسب است. حتی یک چیز ساده مانند برچسب آویز نیز توسط یک طراح طراحی شده است.

طراحانی وجود دارند که در خانه برای شرکتی کار می کنند که تمام نیازهای بسته بندی خود را به صورت خودکار یا تیمی برنامه ریزی می کند. دامنه طراحی این موقعیت ها محدودتر است و کاملاً بر روی محصولات و نیازهای شرکت تمرکز دارد.

برخی از طراحان در یک استودیو یا آژانس کار می کنند که بسته بندی انواع مشتری ها را ایجاد می کند. آنها همچنین ممکن است وظیفه نام تجاری و سایر وظایف طراحی گرافیکی را که به کل محصول کمک می کند ، بر عهده بگیرند. علاوه بر این ، شهرت آنها اغلب بر اساس توانایی آنها (جناس مورد نظر) در ایجاد کل بسته است: مارک تجاری ، طراحی گرافیکی ، طراحی بسته و غیره.

برخی از طراحان فریلنسر هستند و طراحی بسته بندی را برای مشتریان و آژانس های مختلف ایجاد می کنند. اگرچه نقش آنها متنوع است ، اما در کار بر روی محصولات مختلف ، بسیاری از آنها در مشاغل پیمانکاری کوچکتر کار می کنند ، به مارک ها یا محصولات موجود کمک می کنند و یا به منظور پر کردن مجموعه مشتری های خود ، کارهای مختلف طراحی را بر عهده می گیرند.

در واقع ، هر یک از این مواضع می تواند نقش هایی را که قبلاً در مورد آنها بحث شد ، انجام دهد. از طراحانی که با آنها مصاحبه کردم ، بیشتر تجربه آنها همان چیزی است که من در این بخش توصیف کردم و ممکن است چیزی باشد که شما می توانید در طراحی داخلی ، آتلیه ، آژانس یا فریلنسرها انتظار داشته باشید.
یک پروژه معمولی چیست؟
پس از مرتب سازی پروژه (قراردادها ، اهداف ، مهلت های قانونی و غیره) ، طراحان اغلب نقش خود را در تحقیق در مورد محصول ، برند یا صنعت محصول آغاز می کنند. دانستن اینکه این کالا چیست ، به کجا فروخته می شود ، چگونه مصرف کنندگان انتظار دارند یک محصول به نظر برسد و مرزهای محصول چیست به طراحان کمک می کند تا بسته بندی را با کارایی و موثرتری ایجاد کنند. نه تنها در نظر گرفتن جعبه ای که در آن بسته بندی می شود زمان لازم است ، بلکه اینکه چگونه یک محصول در قفسه کنار رقبای خود به نظر می رسد یا اینکه چگونه مصرف کننده را وادار به برداشتن و آزمایش آن کند.

مانند هر پروژه طراحی ، مشتریان طی مراحل پروژه مفاهیم ، طرح ها و کارهای طراحی مختلف را دریافت می کنند. بسته به تعداد زیادی از افراد درگیر در پروژه ، افراد مختلف ممکن است نقش های مختلفی داشته باشند که منجر به ارائه بزرگتری برای طراحی یا شاید ارائه های کوچکتر در طول مسیر شود. بعضی از مشتریان ترجیح می دهند ایده کاملی ارائه دهند ، در حالی که دیگران می خواهند در پروژه بسیار نقش داشته باشند و هنگام ایجاد آنها با طراحان کار کنند.

در میان طراحانی که با آنها مصاحبه کردم ، باتجربه ترین پروژه ها با روند زیر وجود دارد: تحقیق ، کار مفهومی ، اولین پیش نویس ، ویرایش ها و پیش نویس نهایی ، با تغییرات کمی در طول مسیر. علاوه بر این ، در برخی از پروژه ها طراحان قصد دارند بسته بندی های خود را به عنوان نمونه ایجاد کرده و طرح ها ، الگوها و پرونده های بسته بندی را برای چاپگرها و تولیدکنندگان آماده کنند.

سرانجام ، چیزی که طراحان باید در نظر بگیرند فقط بودجه طراحی آنها نیست بلکه بودجه شرکتی است که آنها خود محصول و بسته بندی را برای آن تولید می کنند. از آنجا که بسته بندی اغلب در مقایسه با خود محصول بخشی از مواد بازاریابی است ، ممکن است بودجه کم باشد و مواد بسته بندی یا روند چاپ را محدود کند.

سپس ، این طراح خلاق است که می تواند با بودجه کمی کار کند و چیزی جالب و غیرمنتظره تبدیل کند. برای برخی از آنها یک چالش بزرگ است.
طراحان هنگام ایجاد رسانه های چاپی چه باید بدانند؟
چه یک طراح مستقیماً با چاپگرها و تولیدکنندگان کار کند و چه طرح های آنها را به دیگران تحویل دهد ، آنها باید بفهمند که چگونه بسته بندی را می توان تولید و چاپ کرد. این می تواند از دانستن روند چاپ خود (چاپ دیجیتالی ، چاپ روی صفحه ، تصعید و غیره) گرفته تا درک یا آماده سازی برای مواد استفاده شده باشد.

تمام گرافیک ها باید در وضوح مطلوبی باشند که چاپگر به آن نیاز دارد ، طرح ها باید بالای الگویی باشد که برای چاپ و تولید طراحی شده است و طراحان باید اطمینان حاصل کنند که آیا رنگ هایی که در نمایشگرهای خود می بینند با رنگ چاپگر مطابقت دارد یا خیر. چاپگرها غالباً با مرکب و فنتون کار می کنند زیرا استاندارد صنعت ساخت و هنر است که مشتریان ، طراحان و تولیدکنندگان به راحتی و بدون تعجب از مفهوم تا زمان تکمیل آن به آن اشاره می کنند.

سپس کاغذ ، پلاستیک و انواع دیگر مواد بسته بندی ارائه می شود. طراحان باید محدودیت های تولید را درک کنند و بدانند که آیا برخی از کاغذها یا مقواها به راحتی از دیگران پاره می شوند ، جوهر را به همان روشی که دیگران می گیرند استفاده نمی کنند یا نمی توانند برای طراحی صحیح جعبه جمع شوند.

غالباً طرح ها و آزمایش های مختلف مفهومی که توسط طراح یا با چاپگر یا سازنده انجام شده است و همچنین تجربه ، برخی از این مشکلات طراحی را برطرف می کند و به طراحان این امکان را می دهد که با فراگیری آنچه در کارشان و محصولی که برای خود ایجاد می کنند ، آزادانه خلق کنند.

دیدگاه بگذارید